FLOOR #6 MADE IN CHINA, 2013
installazione site specific in occasione della mostra “Un Eté Sicilien”
Museo della Porcellana, Chateau de Nyon, Svizzera
Courtesy Francesco Pantaleone Arte Contemporanea

FLOOR#6 Made in China è un camminamento composto da mattonelle di cemento poste su alcuni pallets di legno come un ponte, è un’installazione interamente calpestabile. Le mattonelle imprigionano al loro interno frammenti di porcellana cinese, prodotta e venduta a basso costo, quella che invade il mercato mondiale. Un lavoro che implica una considerazione amara e acuta che oppone unicità a serialità. La prima sempre più rara, la seconda sempre più diffusa.

FLOOR#6 è la contemporaneità che irrompe nella storia, è l’avanzamento inarrestabile della diversità culturale che modifica comportamenti e scardina le certezze.


 GUARDA LA SERIE COMPLETA DI FLOOR 



FLOOR #6 MADE IN CHINA, 2013
Site specific installation on the occasion of the exhibition “Un Eté Sicilien”
Porcelain Museum, Chateau de Nyon, Switzerland
Courtesy of Francesco Pantaleone Contemporary Art

FLOOR#6 Made in China is a walkway made of cement tiles placed on wooden pallets like a bridge, and it’s an installation that can be walked on. The tiles contain fragments of Chinese porcelain, produced and sold at low prices, which invaded the world market. This work implicates a bitter and acute consideration that opposes uniqueness and seriality. The first is always more rare, the second is always more common.

FLOOR#6 is something contemporary that bursts into history, it’s the unstoppable advancing of cultural diversity that modifies behaviors and unhinges certainties.

 SEE THE COMPLETED SERIES OF FLOOR